DLACZEGO DIETA RAW NIE DZIAŁA?

#dieta raw #dieta raw food #raw food #raw guide #witarianizm

dlaczegCzasami spotykam się z komentarzami, że dieta raw nie przynosi tych wysławianych pod niebiosa rezultatów … Ani waga nie spada, ani zmarszczki się nie wygładzają, włosy nadal są siwe, trądzik i brak chęci do życia. Z doświadczenia mogę zapewnić jedno – wszystko w swoim czasie. Jeśli chcesz być piękna, nie zniechęcaj się po miesiącu. Nie podjadaj, kiedy nikogo nie ma w domu. Najwięcej ludzi rezygnuje, kiedy doświadczają utrupiających efektów ubocznych detoxu np. bóli głowy, czy kataru. A jeśli chcesz być zdrowa musisz pocierpieć, być cierpliwa i przeczekać złe czasy. Tak to niestety już jest. Szkodziłaś swojemu ciału kilkanaście lat, więc nie przywrócisz do życia ruiny w kilka tygodni! Miej to na uwadze. Życzę wytrwałości!


1 . Zjadasz za dużo słodkich witariańskich deserów!

Surowa czekolada, ciasteczka, ciasta z orzechów, suszonych owoców, słodkich nektarów w nadmiarze też nie są korzystnie odbierana przez organizm. Staraj się, aby nie pojawiały się codziennie w jadłospisie. Ogranicz też substancje słodzące gotowane, które są często w składzie kupnych raw słodyczy! Mam na myśli: syrop z agawy, cukier kokosowy, syrop klonowy, stewię w płynie …

2. Zjadasz za dużo owoców!

Diety owocowe reklamowane są na szybką utratę wagi, ale niewiele osób wie, że banany, winogrona, czy daktyle Medjool są hybrydami, które odmineralizują organizm, a do tego mogą przyczyniać się do próchnicy i postarzają skórę. Owoce szybko się trawią, aby się nimi najeść należy zjadać ich duże ilości, a powstałą energię spalić – Prowadzi to do przyspieszenia metabolizmu, szybszego zużycia organizmu, co powoduje szybsze starzenie się skóry. Widać to u frutarian po 50, po 60 … Są wyjątki! Mango, czy Raw Gosia. Są ludzie, którzy czerpią same korzyści z jedzenia owoców, ale jeśli do nich nie należysz, nie przejadaj się hybrydami. Wybieraj owoce o niskim indeksie glikemicznym np. truskawki, maliny, agrest lub owoce wytrawne np. pomidor, ogórek.

3. Zjadasz za dużo jedzenia z dehydratora!

Przejadasz się pożywieniem suszonym, które pozbawione jest wody, przez co może wydawać się smaczniejsze dla początkujących witarian. To jest tylko urozmaicenie, abyśmy nie umarli z nudów przeżuwając trawę z mango lub nieczuli się gorsi od ludzi na standardowej diecie! Dieta surowa ma obfitować w świeże pokarmy!

4. Nie przeprowadzasz oczyszczania!

Za każdym razem, kiedy zabieram się za oczyszczanie ( soki /smoothies / lewatywy ) ktoś rzuca sarkastyczne pytanie ” A z czego się chcesz oczyszczać na witarianiźmie?”. Lista może być długa, ale wymienię tylko kilka przykładów: zanieczyszczenia w powietrzu, zanieczyszczenia w wodzie, toksyczne tkaniny, pozostałości w komórkach resztek po szczepionkach, po lekach … Nie wystawiam swojego ciała na widok publiczny, ale oglądam siebie dokładnie każdego dnia i wiem, że nie jestem / nie mogę być oczyszczona po 4/5 latach jedzenia głównie surowego pożywienia roślinnego. Teraz oczyszczam się z porażek roku poprzedniego 😉 Dwa razy w roku warto zrobić oczyszczanie na sokach, wodzie, zielonych smoothies. Nie muszą to być miesiące. Zacznij od 7 dni! Kiedy nie spożywasz (skomplikowanego) pokarmu, organizm zamiast zużywać energię na trawienie, skupia się na naprawianiu zaległości.

5. Nie spożywasz wystarczającej ilości zieleniny!

W diecie każdego człowieka, połowa pożywienia powinna być zieleniną, czyli liściami jadalnych roślin. Dodawaj je więc do sałatek, smoothies i soków. Są niskokaloryczne, więc nie utyjesz, a dostarczają wiele % białka, witamin i minerałów. Dieta bogata w chlorofil to klucz do zdrowia i młodości!

6. Zjadasz za dużo korzeni i bulw!

Mówią „jedz warzywa”. A więc zajadasz się marchewką, burakiem i pasternakiem. Nie warto. One mają najmniej wartości odżywczych, bowiem schowane są pod ziemią. Skorzystaj z ich liści. Z warzyw wybieraj „wytrawne owoce”, czyli dynię, pomidory, ogórki, cukinię!

7. Nie żujesz pożywienia!

Nasze uzębienie jest przystosowane do żucia, mielenia na miazgę, wręcz papkę. Powinnaś żuć tak długo ( według doktora Tombaka nawet 50 razy ), aż pożywienie zmieni się w konsystencję podobną do smoothie. Czy tak robisz? Jesz powoli, czy połykasz w całości, a później męczy Cię ból brzucha i gazy? Jeśli nie masz czasu na gryzienie, skorzystaj z blendera kielichowego.

8. Nie ćwiczysz! Nie ruszasz się!

Wstajesz rano z łóżka. Siedzisz przy stole. Siedzisz w łazience. Siedzisz w szkole. Siedzisz przy biurku. Siedzisz na stołówce. Siedzisz w samochodzie. Siedzisz w autobusie. Siedzisz przy telewizorze. Tak nie może być! Musisz spróbować poświęcić 1 godzinę na ruch! W tym 30 minut na świeżym powietrzu.

9. Źle łączysz pokarm!

Przejadasz się pokarmem źle skomponowanym, czyli np. suszonymi owocami z orzechami, owocami z orzechami. Zminimalizuj to. Owoce najlepiej współpracują z liśćmi i warzywami „wytrawnymi owocami”. Wyjątkiem jest melon i arbuz, które lubią być jadane oddzielnie.

10. Zjadasz przekombinowane przepisy!

Dieta Raw powinna bazować na prostocie. Przepisy z długą listą składników podawaj na wyjątkowe okazje, kilka razy w tygodniu, a nie dzień w dzień. Ten punkt szczególnie dla osób z kłopotami żołądkowymi.

11. Nie moczysz orzechów i nasion!

A moczysz? Czy ktoś to robi? Bo ja robię! Namaczam na kilka godzin, a potem suszę w dehydratorze, jeśli potrzebują suchych. Odsyłam do wpisu, w którym dowiesz się, dlaczego jest to ważne!

12. Zjadasz za dużo orzechów!

Trudno mi powiedzieć, czym jest „za dużo” dla Ciebie, ale spróbuj czasem zjeść mniej i obserwuj reakcje organizmu. Kiedyś potrzebowałam nawet całej paczki raz na kilka tygodni, teraz wystarczy kilka sztuk. Lepiej przyswajalne przez organizm są nasiona i pestki!

13. Jesz na krótko przed snem!

Wszystko zależy od czasu, kiedy kładziesz się do snu, ale zdrowa zasada to ” Nie jedz nic na 4 godziny przed snem”! Pij wodę i herbatki ziołowe. Unikaj soków, bo są zbyt energetyczne.

14. Słodzisz gotowanymi słodzikami!

Surowy syrop z agawy jest przezroczysty, jak woda. W sklepach takich nie ma. A więc używasz złocisty lub ciemny? Przeczytaj tekst i poznaj prawdę. Uważaj też na syrop klonowy, daktylowy, czy cukier kokosowy. Jeśli szukasz naturalnych słodzików, skorzystaj z moich propozycji! 

15. Mało zróżnicowana dieta!

Mało zróżnicowana dieta nie dostarczy wystarczających wartości odżywczych organizmowi. Jeśli codziennie jesz tylko: jarmuż, daktyle i banany to wkrótce możesz dorobić się niedoborów.

16. Żyjesz w stresie!

Tego nie przeskoczysz. Musisz rozwiązać swoje problemy, uspokoić się, dojść do siebie, wyciszyć i wrócić do życia. Nie zwalaj jednak tego na dietę roślinną. Na stres czasem pomaga głodówka, uczta sokowa, albo wręcz odwrotnie porządna dawka witamin i minerałów.

17. Dieta uboga w minerały!

Osoby spożywające nieurozmaicony pokarm, nadmiar owoców hybrydowych lub głodzą się mogą cierpieć na niedobór minerałów. Recepta na to taka, że trzeba jadać ciemną zieleninę, wodorosty, naturalne suplementy np. ziemia okrzemkowa, krzemionka, MSM.

18. Nie kładziesz się spać o właściwej porze.

A właściwa pora, jeśli nie koliduje z Twoim stylem życia, powinna być w okolicach 21-22!

19. Podjadasz!

Sama podjadałam, więc jeśli nie chudłam na uczcie sokowej to moja wina. W podjadaniu nie ma nic złego, jeśli robisz to świadomie, a nie w tajemnicy, pod stołem, czy w kominiarce kupujesz słodycze w sklepie. Nie musisz się tłumaczyć ze swoich wyborów żywieniowych. Jesteś wolna. Jeśli coś zmieniasz – Rób to dla siebie samej, albo zrezygnuj. Weź to na klatę i jeśli sprawia Ci przyjemność paczka czipsów to jedz ją ze świadomością, że ” na coś trzeba umrzeć”. To jest Twoje życie. Tylko potem nie narzekaj.