Rzuć cukier w 7 krokach!

#cukier #sugar #tips

SAMSUNG CAMERA PICTURES

1. Nie kupuj cukru!

Zasada jest prosta. Jeśli chcesz przestać jeść cukier, to musisz przestać wydawać na niego pieniądze.

Nie zaglądaj na dział ze słodyczami, ani na dosładzane cukrem napoje. Czytaj etykiety i bądź czujna!

Mam na myśli cukier biały i trzcinowy, a także wszelkie syropy glukozowo fruktozowe oraz złotą agawę.

Jeśli poszukujesz zdrowszych i wartościowszych zamienników, to niech będzie to syrop klonowy lub coś z tej listy!

 

2. Motywacja!

Dlaczego cukier jest szkodliwy? Dowiesz się ode mnie za niedługo, chociaż mogę odesłać cię już do artykułu o batonach!

Mówiąc w skrócie: cukier szkodzi naszym organom, zębom, uzależnia, powoduje otyłość i przyspiesza starzenie się skóry.

A ty czytasz tego bloga, bo chcesz być piękna, młoda i zdrowa! Cukier nie jest naszym sprzymierzeńcem.

 

Jeśli masz problem z rezygnacją z niego od razu, zacznij od metody małych kroczków, czyli przestań słodzić herbatę!

Przestań kupować landrynki! Nie kupuj wody smakowej! Wykreśl jeden nawyk, a za jakiś czas kolejny.

 

Wypisz w notesie wszystkie „przeciw”, które nie pozwalają ci zerwać z uzależnieniem. Poszukaj zdrowszych kompromisów.

Wypisz wszystkie „za”, czyli benefity, które zyskasz odstawiając cukier lub ograniczając go do minimum.

Jeśli ci to pomoże, przepisz je na karteczki samoprzylepne ( kolorowe ) i ponaklejaj w pokoju.

Jedną włóż do portfela, aby przypominała w czasie zakupów, że nie warto robić odstępstw. Jeden raz, przemieni się w drugi raz.

 

3. Zrezygnuj ze syntetycznych i wysoko przetwarzanych słodzików!

Aspartam, acesulfam, sorbitol, malitol, mannitol, taumatyna, izomalt, laktitol, ksylitol, biała stewia, sukraloza itd. …

Większość z nich ma bardzo szkodliwe oddziaływanie na organizm, a inne nie są jeszcze dobrze zbadane. Powodują biegunki.

Produkty wytwarzane w warunkach podobnych do laboratorium nie będą odbierane przez ciało, jak coś zdrowego i właściwego.

 

4. Skosztuj witariańskich deserów!

Roślinne cukiernictwo raw food bazuje na naturalnych, surowych, niekiedy suszonych składnikach.

Obróbka termiczna nie przekracza 42stC, co zapewnia przetrwanie enzymów i większej ilości witamin, minerałów, antyoksydantów.

Zamiast pustych kalorii, tłustych kremów i białej mąki, masz możliwość spożywać „życie” w formie miłej dla oka.

Nie powinnaś czuć po nich wyrzutów sumienia, bo odżywiają, tak jak „normalne” potrawy, czy sałatki i smoothies.

 

5. Jedz pokarmy bogate w wapń!

Tonya Zavasta wspomina w swojej książce, że potrzeba na słodkie wynika z zapotrzebowania organizmu na wapń.

To całkiem możliwe, że źle odczytujemy sygnał, bo cukier mąci nam w głowach i uzależnia od pączków, batoników i napojów.

Dzienne zapotrzebowanie na wapń osoby dorosłej to 700 mg. Nie szukaj go w produktach mlecznych, a w roślinach.

Młode kokosy, ciemne zielone liście, pomarańcze, kiwi, papaja, sezam, chia, len, migdały, ogórek, seler naciowy i marchew.

 

6. Kontroluj emocje!

To będzie trudne, ale przyuważ w jakim momencie sięgasz po słodycze, czy ciasta?

Jesteś wtedy szczęśliwa, smutna, rozgoryczona, depresyjna, wściekła, zawiedziona?

Co tobą kieruje? Chęć dopasowania się do reszty społeczeństwa ( urodziny w pracy )? Czy to jest ważniejsze, niż twoje zdrowie?

Możesz też prowadzić notes, gdzie będziesz zapisywać wszystko, co ze zdrowiem nie ma nic wspólnego i emocje.

Nikt inny nie pomoże ci zapanować nad napadami, jeśli sama nie przejmiesz nad swoim apetytem kontroli.

 

7. Nagradzaj się!

Słodycze kojarzą się z przyjemnością i wywołują uśmiech na naszych twarzach! Cukier jest przecież taki miły i kochany!

Spójrz na te śliczne cukiereczki w kształcie serduszek, a żelki króliczki, pastelowe makaroniki?

Nie! Od teraz postaraj nagradzać się za wypełnienie zamierzeń. Niech to będzie bilet do kina lub książka.

Bądź z siebie dumna i nie przestawaj dążyć do zrealizowania celów! Postaraj się podejść do tego z uśmiechem i optymizmem na duszy!