Dlaczego moczenie orzechów, nasion i ziaren jest takie istotne?

#moczenie #raw guide

1moczeniesWiększość ludzi używa orzechy i nasiona bez łupinek, skorupek, niekiedy osłonek i skórek.

Takie mamy czasy, że wolimy aby, ktoś inny odwalił za nas cięższą pracę. Dziadek do orzechów może zmiażdżyć palca.

To nie nasze członki cierpią, a jakość. Producenci muszą konserwować orzechy siarką, cukrem lub solą.

Na szczęście są jeszcze organiczne źródła, które dla większości ludzkości mają „przesolone” ceny! Lub własna uprawa!

Nie ważne z jakiego źródła! Jeśli nie zerwałaś ich przed chwilą z drzewa, to powinnaś zamoczyć je na kilka godzin w wodzie!

 


Nasionka, orzechy i ziarna to miniaturowe inkubatory, które pozwalają wykiełkować nowym roślinom.

Zapakowane są w nich substancje o niezwykle silnie odżywczych właściwościach. Żywe enzymy, witaminy i minerały!

Wiem, że powtarzam to już do znudzenia. To dość proste i sensowne, ale ludzkość woli skomplikowane rozwiązania.

Ich celem nie jest dzielić się tymi substancjami, tylko przedłużenie gatunku. Zawierają toksyczne związki zabezpieczające.

Aby je „złamać” i aktywować to ukryte dobro, trzeba je namoczyć, a potem ewentualnie wysuszyć ponownie lub skiełkować.

Jeśli tego nie zrobimy, to możemy narazić się na spustoszenie w naszych układach trawiennych!

Jeśli po zjedzeniu dużej ilości orzechów, odczuwasz ból trzustki lub brzucha, to odczuwasz skutki uboczne niemoczenia.


 

Najbardziej znanym enzymami trawiennym są: proteaza, która trawi białka; lipaza – tłuszcze; amylazę – węglowodany.

Trujące związki powodują zamieszanie, przeszkadzają we wchłanianiu składników odżywczych i aktywności enzymów.

Natomiast w ziarnach znajdują się fityniany! Uniemożliwiają one wchłanianie żelaza, wapnia, miedzi, cynku i magnezu.

Można je usunąć, mieląc i rafinując ziarna, ale tracą w ten sposób wszelkie zalety. Zamiast piec chleb, wykiełkuj go!

 


1. Moczenie aktywuje enzymy, które neutralizują toksyny i ułatwiają trawienie!

2. Usuwa składniki anty-odżywcze: fityniany, taniny i goitrogenów!

3. Zwiększa siłę działania składników odżywczych – witamin B, A, C!

4. Czyni białko łatwiej przyswajalnym!

5. Eliminują toksyny zawarte w okrężnica oraz aktywuje wzrost przyjaznych bakterii!

6. Ułatwiają higienę jamy ustnej, bo niemoczone orzechy przyklejają się do zębów i trudniej jest je usunąć szczoteczką.


 

ILE MOCZYĆ?

Migdały   —————————-    8-10 godzin

Pekany   —————————-      4 -6 godzin

Orzechy włoskie —————–       4-6 godzin

Nerkowce   ———————-         4-6 godzin

Kasza gryczana ——————-     6 godzin

Pestki dyni ———————–        6-8 godzin

Nasiona sezamu ——————     4-6 godzin

Pestki słonecznika —————-   6-10 godzin

Nasiona lnu ————————    4-6 godzin

Ziarno owsa ———————–     6 godzin

Quinoa —————————–     2-3 godzin

Dziki ryż   ————————-      9-48 godzin

 

 


Zródła: „Ani’s Raw Food Essentials” Ani Phyo; The blender Girl