CZY SYROP Z AGAWY JEST ZDROWY?

#loupe #syrop z agawy

a741c7be0179971b96e902e46a59eabf

Doszły mnie plotki, że syrop z agawy, którym do niedawna słodziłam większość swoich deserów, jest niezdrowy! 

Przeprowadziłam dokładniejszy research i dziś jestem pewna, że nie będę już po nią nigdy więcej sięgać.


Agawa to roślina, która lubi gorący i suchy klimat meksykańskich plantacji.

W sklepach ze „zdrową żywnością” przelewa się po pułkach syrop, produkowany z tej rośliny. Złoty, ciemny lub jasny.

Czy wiedziałaś, że to mit, że syrop z agawy jest naturalnym słodzikiem? Ta roślina nie produkuje żadnego nektaru!

 

Okazuje się, że w kiedy wybija jej 7-14 wiosen, obcina się jej liście i wydobywa skrobiową część- serce rośliny.

Następnie wyciska się z niego sok. To jeszcze nie koniec. Dopiero zaczynamy cały proces twórczy!

Sok należy przefiltrować i podgrzać, aby nastąpiła hydrolizacja polisacharydy, która zmieni się w cukier prosty.

I tak powstaje wysoko skoncentrowana, płynna ciecz. Kolor jest uzależniony od temperatury grzania.

Im temperatura wyższa, tym ciemniejsza. Tylko przezroczysty syrop może być witariański.

Musisz jeszcze wiedzieć, że proces przetwarzania soku w syrop, następuje przy użyciu żrących kwasów!

Syrop z agawy jest produktem wysoko przetwarzanym, oczyszczanym i przefiltrowanym, co przeczy słowu „zdrowy”!

Zrzut ekranu 2015-01-19 o 20.35.13

Syrop z agawy to wysoko syntetyczna fruktoza, której spożywanie w nadmiarze grozi życiu! 

Fruktoza i glukoza to takie same heksozy, ale różnią się położeniem grup funkcyjnych, względem atomów węgla.

Fruktoza nie występuje naturalnie w wersji skoncentrowanej.

Owoce zawierają fruktozę, ale w otoczeniu żywych enzymów, witamin, minerałów, błonnika i pektyny.

Ta cała gama substancji to tarcza ochronna, która pomaga strawić i przyswoić cukier przez jelita.

A kiedy jesz rafinowaną fruktozę, to jest natychmiast wchłaniana do krwiobiegu i trafia do wątroby, gdzie jest metabolizowana!

Jest to ogromne obciążenie. Organizm przekształca ją w trójglicerydy i magazynuje w postaci tłuszczu!

Dowiedziałam się też, że powoduje problemy z właściwym wchłanianiem magnezu.

Spożywając syropu z agawy narażasz się na problemy z sercem, wysokie ciśnienie, a nawet cukrzycę …

 

Uważaj na ciemną „surową” agawę, wprowadzoną niedawno na rynek. To nie jest prawda, tylko kolejne oszustwo!

Miałam przyjemność skosztować jasnej, jak woda agawy i jej smak jest o wiele delikatniejszy i mniej słodki, niż tej ciemnej.

Nie jestem jednak przekonana do tego typu słodzika. Obecnie preferuję i polecam surowy miód, zielone liście stewii i yacón.


 

Źródła:

http://www.westonaprice.org/health-topics/agave-nectar-worse-than-we-thought/