NIE PRZESADZAJ Z OWOCAMI

#frutarianizm #owoce #raw guide #zęby

         
Na początku mojego witarianizmu, żywiłam się prawie samymi owocami. 

Idąc śladem panny Freelee rozpychałam żołądek, by móc zmieścić 25-30 bananów.

Byłam na świeżo po przeczytaniu „80/10/10” D.Grahama.

Graham zalecał niższe dawki kaloryczne, niż australijska vlogerka, ale też opierał się na owocach.

Wytrzymałam rok. Zrezygnowałam nie tylko przez problemy z zębami, ale z czystego rozsądku.

Słodkie owoce są spożywane z przyjemnością, bo zawierają cukier. Kojarzą się z miłymi chwilami.

  


Z poprzedniego wpisu wiesz, że fruktoza również jest pokarmem dla bakterii.

Dlatego, jeśli miałaś w młodości problemy z zębami, one wrócę jeśli nie ograniczysz cukru.

Fruktoza ma niekorzystne działanie na kolagen skóry, przez co zmniejsza jej elastyczność.

Spożywanie cukru w nadmiarze prowadzi do glikacji. Cząsteczki cukru uszkadzają cząsteczki białka.

Uszkadza chrząstki, kolagen i więzadła. Skóra traci sprężystość i przedwcześnie się starzeje. 

Współczesne owoce to hybrydy! 

Naturalnie nie rosną w przyrodzie, bez ludzkiej interwencji i nie są tak słodkie, jak myślisz.

Hodowcy przez wiele lat krzyżowali różne rośliny ze sobą, aby wydobyć najlepsze cechy.

Normalnie dzikie owoce są zazwyczaj bardziej kwaskowate, niż słodkie. Mało pociągające.

David Wolfe stwierdził, że:

Są one nienaturalne, bogate w cukier i ubogie w minerały. Zaburzają równowagę mineralną.

Spożywając dużą ilość hybryd prowadzisz do demineralizacji organizmu. 

Organizm musi zapożyczyć minerały z kości, aby przeciwstawić się szkodliwemu działaniu cukru.

Do najgorszych hybryd należą: 

Banany, daktyle Medjool, arbuzy i melony bez pestek, ananasy, pomarańcze i winogrona bez pestek.

Pamiętaj, że hybrydy są bardziej narażone na atak bakterii, grzybów i Candida lubi się nimi żywić.

Wybieraj lokalne i sezonowe owoce! 

Jeśli musisz zjeść hybrydę to tylko w towarzystwie zielonych liści, awokado lub orzechów.

W ten sposób spowolnisz wzrost glikemii, a zielenina zaspokoi zapotrzebowanie na minerały.

—————————–
Źródło: „The Raw Food Diet And Your Compromised Teeth” Tonya Zavasta