RAW | Gryczanka z nocnej zmiany!

#gryczanka #raw
Jedliście kiedyś gryczankę?

Na pewno nie, bo wczoraj wymyśliłam tą nazwę. Google poprawia mnie na „grycanka”.

Raz, dwa, trzy! Zaklepuję. ( Żartuję )

Gryczanka to witariańska alternatywa dla owsianki. Przyrządza się ją z niepalonej kaszy gryczanej.

To moja propozycja na walkę z nudą w śniadaniowej miseczce. Bardzo ją polubicie!

Nie wymaga dużych nakładów finansowych, w przeciwieństwie do chianki. W sam raz na jutro.

1 szklanka białej kaszy gryczanej, czyli niepalonej
 
4 łyżki surowego mleka z orzechów lub nasion
 
1/4 szklanki namoczonych daktyli, suszonych na słońcu
 
2 łyżki surowego nektaru z agawy lub surowego miodu
 
1 łyżka świeżo startej skórki z cytryny, niepryskanej
Kaszę przesypujemy do szklanego naczynka. Zalewamy wodą. Odstawiamy do lodówki.
Zostawiamy ją w niej na noc, czyli około 8-10 godzin.
Następnego dnia wylewamy zawartość słoiczka na sitko. Płuczemy, aż zniknie specyficzny śluz.
Czystą kaszę przekładamy do blendera wraz z pozostałymi składnikami z listy. Blendujemy.
Gryczankę przekładamy do miseczki, albo do słoiczka.
Daktyle bez problemu możecie podmienić innymi owocami np. truskawkami, czy bananem.